söndag 24 januari 2010

Pippi på surdeg!

Har man väl gjort surdeg en gång så blir man aldrig av med den! Jo förstås man kan ju baka upp allt med en gång men enligt recepten så behövs endast 1-2 dl/bröd.
Idag testade jag att baka i lergryta, blev utmärkt med frasig skorpa. Jag fick mig en funderare när brödet stod i ugnen och jag pratade med Linda. Hon berättade att man skulle ha en lergryta endast till bröd och att det skulle stå inne i ugnen en och en halv timme.
OBS! Det gick bra att använda samma som till kött och en timme och tio minuter var lagom.
Gott att äta nygräddat med apelsincurd till. Recept på surdeg finns här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Jag bor i Stävie som ligger i utkanten av Furulund, Skåne Jag kommer att skriva om lite av varje bla om mina nära och kära och om mina intressen.