söndag 3 oktober 2010

Utflykt på Söderåsen

På Malins förslag så drog vi iväg till Söderåsen på en liten utflykt. Svampkorgar hade vi med oss och ingen ätlig svamp hittade vi men fin mossa blev det. Bra att ha till "julddekorationer".
Här sitter Malin och Alva och beundrar utsikten!
 Anton och Alva kollar om dom ser något sjöodjur, men tyvärr och kanske tur var det!

Fin utsikt från fikastället. Efter det körde vi till Kopparhatten med Malin och Anton(Camilla och Alva körde hem Alva skulle simma) bilder från kopparhatten kom visst inte med, kanske kommer det en annna dag.
Ett bra förslag skönt med lite avkoppling från igår då vi hade fem byggare som fixade tak till garaget.
Flera termosa kaffe gick åt, 4 kilo revben, potatisgratäng och äpplekaka därtill.
Lägger in receptet på revbenen snart på min hemsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Jag bor i Stävie som ligger i utkanten av Furulund, Skåne Jag kommer att skriva om lite av varje bla om mina nära och kära och om mina intressen.