lördag 25 december 2010

Vi träffade Rudolf i år också....

Först julfirande med en massa god hemmalagad julmat.
Tomten kom också på besök och efter det
så blev det ännu mer paket när vi spelade rassel.

Efter det så har det nästan blivit en tradition att åka till Söderviddinge kyrka och gå på midnattsmässa. Där är det inget vanligt mässande utan med mycket sång och musik, i år var det dansare också med. Ingen risk att somna i kyrkan precis. Jag glömde ju nästan "Rudolf"det är prästen som till allas jubel sätter på sig en blinkande näsa, horn och dragspel och sen så stämmer alla i och sjunger Rudolf med röda mulen så taket nästan lyfter! Bilden på Rudolf blev lite suddig men kunde inte låta bli att ta med den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Jag bor i Stävie som ligger i utkanten av Furulund, Skåne Jag kommer att skriva om lite av varje bla om mina nära och kära och om mina intressen.