onsdag 23 april 2014

Tulpaner, tulpaner.....

Lite bloggtorka har det blivit sista veckan. Men tro inte att vi legat på latsidan. Det har blivit en tripp till Holland. Jag har länge önskat att komma dit för att se när tulpanerna blommar. Resan gick bl.a. till Keukenhof. Tulpaner i massor och vilka planteringar! Svårt att se sig mätt på allt. Tur att kameran skötte sig, det blev massor av bilder. Varje år planteras det ca 7 miljoner lökar i parken, inte bara tulpaner utan påskliljor, hyacinter och några andra sorter också.






Vi hann med en tur till Amsterdam också och lite till. Det kommer kanske bilder på det en annan dag. Nu måste jag först plantera alla tulpanlökar och lite andra knölar som inhandlades i Holland. Sätter man tulpanlökar nu blommar dom till midsommar.



1 kommentar:

  1. Vilken tulpanfrossa. Då känns det att våren är kommen, för det hör liksom till med tulpaner. Mina har så smått börjat blomma nu. Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Jag bor i Stävie som ligger i utkanten av Furulund, Skåne Jag kommer att skriva om lite av varje bla om mina nära och kära och om mina intressen.