söndag 9 november 2008

Whiskyprovning på Hven

Den första November åtke vi till Ven. Tommy fick presentkort på wishkyprovning i 50-års present. Dagen började tidigt med båten kl 14:15 från Landskrona som tur var körde Linda och Malin oss dit. Vi var för många att åka i samma bil dit men konstigt nog gick det bättra hem. Göran fick agera hund i bagaget(han är den som är mest luden).

Här är pågarna vi fick dras med jag och Kerstin. Martin, Ronni, Lennart, Anders, Tommy och Peppe. Göran ville inte vara med på bild.
Det största beskymret i början var en fråga jag fick av dom flesta som kom från detta hållet. Hur kommer Kerstin dit och var är Kerstin? Jag hittade henne i baren med en ?

Efter en öl i baren var det äntligen dags, nu var klockan 16:00. Fyra sorter fick vi prova, lukta gurgla dra in luft samtidigt. Det brände och sved i munnen bara en sort den smakade och luktade tjära. Det tog en hel timme väldigt trevlig och kunnig föreläsare. Jag fastnade för en sort och tänka sig den passade bla till kräfor får se om jag hittar den på systemet. Kl. 18:00 var det fyra rätters middag i vintertädgården alldeles lagom för mig och Kerstin (vi fick stanna på mac D)när vi körde hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Jag bor i Stävie som ligger i utkanten av Furulund, Skåne Jag kommer att skriva om lite av varje bla om mina nära och kära och om mina intressen.