tisdag 16 december 2008

Pepparkaksbak, Ställning till Tina och Tage, Luciafirande julmarknad och julbord

I söndags 14/12 var vi på julbord i Ingeborrarp, det låg mitt ute i ingenstans. Rättare sagt så var det utanför Ekets golfbana utanför Örkelljunga.

Efter det bar det av till Bassholma julmarknad, ännu fler krokiga vägar, vi var nog ända uppe i "Småland" kändes det som. Det blev en mosskorg och lite till.


13/12 Idag blev vi överaskade av små lussegodingar.





Årets pepparkaksbak gick av stapeln förra söndagen. Här är alla Lindas inköpta formar från USA. Av "tre" satser deg blev det många olika sorters pepparkakor, hjärtan, grisar, spöken mm.


Nu har Tina och Tage fått en fin ställning att klättra på(hoppas bara att dom överlever vintern). Tina och Tage är små kivi och tack vare Tommy och några av hans jobbarkompisar har ställningen blivit tillverkad. Nu är det bara att invänta sommaren och god skörd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Jag bor i Stävie som ligger i utkanten av Furulund, Skåne Jag kommer att skriva om lite av varje bla om mina nära och kära och om mina intressen.