söndag 2 augusti 2009

Annorlunda tipsrunda!

Igår var vi hos Tommy och Helen. Efter en god middag var det till att gå ut i trädgården och gissa på 30 olika bildelar + ett tårtfat med 7 småbilar som vi också skulle gissa rätt på .Det var inte bara att komma på vad delarna var för något utan villken årsmodell och inte minst till vilken bilar dom tillhörde. Det var ju tur att det var bilfolk som var gäster men dom gick bet. Av 37 möjliga poäng fick jag och Lennart 18 p. Det blev en andra plats, Börje och Anita vann på hela 20 poäng.
Här poserar Tommy framför bildelarna, inte nog med att han är en .... på bilar utan han är även en jäkel på att berätta historier på dialekt.
Kan detta vara en stötfångare eller? Jag hade nog skrivit en stödskena till ett brutet ben....
Och gissa vad detta är? Luftfilter till en bikupa eller hmmm nej det var visst till en Ferrari.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Jag bor i Stävie som ligger i utkanten av Furulund, Skåne Jag kommer att skriva om lite av varje bla om mina nära och kära och om mina intressen.