söndag 30 augusti 2009

Semesterresumé

Så var semestern slut för denna gången, men det kommer fler får vi hoppas! Vi har hunnit med en hel del förrutom Smögen och Småland. Får väl passa på att blogga lite innan morgondagen. Sån här betonggrej kommer jag nog aldrig att göra. Fast hmm undrar hur många säckar som går åt??? Nä tänk inte tanken!!!!!!

Utsikt från Kullaberg ner mot Mölle., då vi var på en av våra årliga utflykter. Denna gång med svärmor, svåger och svägerska.


För att bättra på solbrännan for vi till Torekov och hälsade på Anita och Börje i deras husvagn. På vår promenad in till Torekov gick den här stigen som kallades "Kärleksstigen" så romantisk tyckte jag inte att den var!Anton och Morfar spelar Svarte Petter. Lite av skörden av både vanlig lök och vitlök. Det är gott att ha till vintern, fast färsk vitlök grillad är mums.

Skördat malört det ska ju göras den 24 augusti då Bartolomeus har namnsdag.

Malin, Anton, Malin var och badade på ribban i Malmö. Fast det blev inte så mycket till bad, mest sandslott, fika och glass. Det var ganska så tomt på stranden så här i slutet av augusti, lite lättare att hålla reda på ungarna.
Sofieros trädgårdsmässa var värt ett besök. Betongbilden är också därifrån.
Vi missade inte årets sensommarfest på skjutbanan. Näst yngst var Stella 4 mån som fick ha hörlurar på sig när "rockbandet" drog i gång. Men vad gjorde det när pappa var med och sjöng i bandet. Så efter maten var det till att rocka loss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Jag bor i Stävie som ligger i utkanten av Furulund, Skåne Jag kommer att skriva om lite av varje bla om mina nära och kära och om mina intressen.