måndag 16 augusti 2010

Kan man ha strippa på bröllop?????

Det låter kanske lite konstigt men i Danmark verkar allt tillåtet. I helgen var vi till bröllop på Jylland. Det var min systerson som gifte sig med Gitte. Vigseln ägde rum i slottskyrkan i Gråsten. Väldigt fin kyrka och en härlig trädgård. Festen varade till långt ut på natten. Eftersom det var flera timmars körning dit så hade Gitte ordnat övenattningsstugor till oss från Sverige.

Lite annorlunda är det med bröllop i Danmark. Först är det vigsel efter det så samlas alla som är med i kyrkan på kaffe och tårta(givetvis champange också) och öl förståss när man är i Danmark såklart.
Under tiden alla samlas så är brudparet och fotograferar sig.
Därefter bar det av till krogen för dom inbjudna gästerna ca 65 st var det nog.
Massor med god mat och dryck och underhållning med bla en strippa...Fast hon klädde inte av sig så mycket, det räckte nog med att hon visade bodyn...
Inte nog med festandet på lördagkvällen, igår var det frukost hos Gittes föräldrar kl 11.00 det var inget som saknades där inte. Gott bröd, massor av pålägg, äggröra, prinskorvar, pannkakor, wienerbröd mm. Inte konstigt att midjemåttet har ökat... Det var det värt..
Lite av frukosten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Jag bor i Stävie som ligger i utkanten av Furulund, Skåne Jag kommer att skriva om lite av varje bla om mina nära och kära och om mina intressen.