tisdag 17 april 2012

Köpenhamn

Helgen som gick var i Köpenhamn på en weekend. Denna gång var vi kulturella och besökte Botaniska haven, kungens have och tittade på vaktavlösningen på slottet.




Något trötta män hade vi också med oss på vår vandring genom Köpenhamn ”tur det finns bänkar att vila på”

På botaniska blommade en del rododendron, azaleor och magnolian stod i full blom. Väl inne i det stora växthuset tog kameran ledigt, det var alldeles för fuktigt för att få någon bra bild.
Vi hann inte med så mycket shopping men mat fick vi i oss. Vi hamnade på en väldigt trevlig restaurang som låg i en källare en bit från Nyhamn. Värt ett besök om man har vägarna förbi. Deras wienerschnitzel gick inte av för hacker den fyllde upp en stor tallrik.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Jag bor i Stävie som ligger i utkanten av Furulund, Skåne Jag kommer att skriva om lite av varje bla om mina nära och kära och om mina intressen.