måndag 9 juli 2012

Vilken ska bort?

Vaddå bort….

Inte denna såklart.
Ringblomma har jag skrivit om tidigare, med det är nog den bästa av alla dessa, den får man inte missa att plocka en solig dag för att tillverka salva. 

Och inte Nattljus
Indianerna har använt nattljus för att behandla hudproblem. Det sägs även att det hjälper mot åldersrynkor, torr och kliande hy. Har inte testat det men den kanske man ska…. 



Lavendel är god i sockerkaka och skorpor.
Och användbar i doftkuddar.
Medicinskt: lugnande medel för centrala nervsystemet, vid migrän, trötthet och nervösa hjärtbesvär.
Används som te och i badet.
Te: 1 tsk till en kopp vatten.
Men denna Daglilja kan man nog inte stoppa i sig 


Du kan man snart börja nedräkningen inför semester och hålla tummarna att vädergudarna vänder igen och kommer med samma väder som igår. Synd om de stackarna som har semester. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Jag bor i Stävie som ligger i utkanten av Furulund, Skåne Jag kommer att skriva om lite av varje bla om mina nära och kära och om mina intressen.