tisdag 24 juli 2012

Salva och hjälp i trädgårdslandet.

Alice passade på att plocka lite lupinfröer när vi passade henne i fredags. Jag tyckte det passade bättre med att ta in de första dahliorna. De tycks trivas fast det varit dåligt väder.



Nu när solen skiner kan man passa på att samla ringblommor till att göra världens bästa salva. Det är bara att lägga dem i  en burk och hälla på rapsolja eller olivolja så att det täcker, sedan ska det stå varm i ca en månad. Efter det så blandas det med uppvärmd bivax. Klart!

2 kommentarer:

  1. Det låter ju enkelt att göra ringblomsalva. Man kanske skulle prova.

    SvaraRadera
  2. Gjorde ringblomsolja förra året och den var så bra att smörja in händerna med! Men den luktade apa!/Lila-Christina

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Jag bor i Stävie som ligger i utkanten av Furulund, Skåne Jag kommer att skriva om lite av varje bla om mina nära och kära och om mina intressen.