söndag 13 januari 2013

Nu är julen utstädad....

Idag åkte granen ut och Sixten kom och hjälpte mormor med detta och vilken tur det fanns chokladtomtar i granen. Morfar fick snällt fixa med mammas bil under tiden.
Det är några julpynt som man är särskilt rädd om och det är denna julgranskula som jag fick i julklapp när jag gick i skolan "förra seklet".... Vepan med tomten gjordes jag när jag gick i första klass.
 Ängeln är också en julklapp från förr.....





 Dessa små rariteter är också gamla godingar... Amaryllisen får stå kvar ett tag till.

1 kommentar:

  1. Hoppas Sixten fick äta upp chokladtomtarna (inte alla kanske men en eller två).
    Visst är det roligt med de "gamla" julsakerna, jag har också ett par stycken.
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Jag bor i Stävie som ligger i utkanten av Furulund, Skåne Jag kommer att skriva om lite av varje bla om mina nära och kära och om mina intressen.