tisdag 26 februari 2013

Bokrea...med kinesiskt ordspråk

 Idag började ju bokrean lite överallt, det blev en tur efter jobbet till den lokala bokhandlaren i Kävlinge. Jag blev  ägare till en fin bok om trädgårdar.
Boken började med ett kinesiskt ordspråk som lyder på följande vis:
" Vill du bli lycklig för en timme, drick dig berusad.
Vill du bli lycklig för en dag, gift dig.
Vill du bli lycklig för livet, skaffa dig en trädgård."
 Eftersom boken heter drömträdgårdar så kan man ju drömma tillbaks med några sommarbilder. För visst börjar man längta till sommaren med allt vad det innebär?
 Nu blir det inte mer för idag, måste hinna titta lite i boken innan det är sängdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Jag bor i Stävie som ligger i utkanten av Furulund, Skåne Jag kommer att skriva om lite av varje bla om mina nära och kära och om mina intressen.