söndag 17 februari 2013

Kulturell söndag

  Idag var det sista chansen att gå på Tutanhkamun-utställningen i Malmö. Vi fick tag på biljetter i sista stund. Utställningen var enorm, alla fick hörlurar på sig och sedan blev audioguidade runt vilket var bra. Intressant att höra hela historia bakom. Anton och Alva fick också följa med, Alvas kommentar var om man kunde ta hörlurarna med oss hem?
Vilket fantastiskt jobb att gräva fram allt och sedan transportera det vidare till Kairo där den riktiga graven numera finns.

1 kommentar:

  1. Har också sett den! Blev helt såld!!! Vilka grejer!! Och vilken rikedom det måste ha funnits hos dessa faraoner!/Lila-Christina

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Jag bor i Stävie som ligger i utkanten av Furulund, Skåne Jag kommer att skriva om lite av varje bla om mina nära och kära och om mina intressen.