fredag 31 januari 2014

Bokstavsmat!

IFD (inflammations free diet)något att tänka på i förkylningstider. Bra idé att testa i förkylningstider. Jag läste om dieten i Metro för ca ett år sedan och om Sanna Ehdins bok. Den boken hade jag hemma i bokhyllan och i den fanns många goda recept. DR Ehdins dundersallad är "dundergod" och dessutom virusdrivande med bl.a.vitlök. Det finns många goda recept i boken och en hel del matnyttigt att läsa. Man får sig en tankeställare när man läser om allt onyttigt man stoppat i sig,


Vitlöks och broccolisoppan är också värd att testa. 10 vitlöksklyftor, ingen risk att någon vampyr kommer i närheten! OBS! Denna diet kan man äta när som, god som förebyggande.
 

2 kommentarer:

  1. Ett nytt ord att lära. Ska kolla igenom recepten litet noggrannare.

    SvaraRadera
  2. Vitlöks och broccolisoppan låter god. Den måste ju passa perfekt nu i vintertid.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Jag bor i Stävie som ligger i utkanten av Furulund, Skåne Jag kommer att skriva om lite av varje bla om mina nära och kära och om mina intressen.