söndag 24 augusti 2008

Regn hela lördagen

I lördags var det dags för den årliga utflykten med svärmor. Klockan 11 packade vi in oss(Ann-Britt, Ulf, Lennart, svärmor och jag) i vår bil och styrde färden mot österlen. Lunch hade vi redan bestämt att vi skulle äta på Ingelsta kalkon utanför Tomelilla. Vad kan man göra när det regnet bara öser ner? Jodå vilken tur att Bo Olsson i Tomelilla finns så vi stannade där ett litet tag. Ut i regnet igen och sedan vidare till Ingelsta. Där åt vi en god middag. Efter det gick vi in i deras affär, mycket gott men det är inte så inspirerande att handla när man är proppmätt. Det blev en påse "svampsalt". (Gott till ugnsstekt potatis testade det idag.) Efter middagen hade vi planerat att åka till Simrishamn men det blev färd mott hemmet istället. Vi gorde en avstickare förbi Björnstorps slott, Gödelöv och vidare ut mot 108:an. När vi snurrat runt lite till ringde vi Malin och bjöd in oss på kaffe. Vi hade en trevlig dag trots vädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Jag bor i Stävie som ligger i utkanten av Furulund, Skåne Jag kommer att skriva om lite av varje bla om mina nära och kära och om mina intressen.