söndag 25 januari 2009

Flitiga pizzabagare.

Det gäller att ha tungan rätt i mun!
Anton visar upp sitt fina förkläde "kolla minen".

Receptet på pizzarulle:
50gr jäst
3dl vatten
1 msk olja
1 tsk salt
1tsk socker
ca 8dl vetemjöl.
Blanda samman och låt jäsa ca 40 min.
Fyllning:
100 gr hackad rökt skinka
100gr riven ost
2-3 msk. Ketchup eller chilisås
Pizzakrydda efter behag.
Efter jäsningen sätt ugnen på 225gr.
Kavla ut degen70x25cm.
Lägg på fyllningen och rulla ihop till en krans.
Penlsa med vatten och strö på havrekli.
Grädda ca 15-20min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Jag bor i Stävie som ligger i utkanten av Furulund, Skåne Jag kommer att skriva om lite av varje bla om mina nära och kära och om mina intressen.