fredag 12 november 2010

Hm... ska de bjudas på äkta sköldpaddsoppa????

Nej jag tror inte det, hittade receptet i prinsessornas kokbok(1944) det finns nog inte sköldpadda på burk som det står i receptet. Det finns en variant på falsk sköldpaddsoppa med ingrediens gödkalvshuvud!!!!!! Är det detta de kungliga åt på 40-talet? Det finns mycket annat gott bla Hannas franska äppelkaka passar lite bättre nu i Mårtens tider.Receptet finns härhttp://www.123minsida.se/spikklubba/21535089 så lycka till) Kommer kanske fler recept från kokboken en annan gång.

Ett gott vin direkt importerat från Italien.

Vilken tur att taket är på och att vi har fått så bra hjälp. Här är det Martin och Tommy som balanserar på taket. Nu får jag försöka komma på något annat ätbart till byggarbetarna i morgon. Ni som kommer kan vara lugna, jag ska inte ens försöka leta rätt på sköldpadda på burk!!!!

1 kommentar:

  1. Då är det riskfritt att komma på middag ikväll med ;) Grannen brukar rasta sina sköldpaddor i trädgården ibland, jag kanske ska ligga på lur i buskarna?!?

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Jag bor i Stävie som ligger i utkanten av Furulund, Skåne Jag kommer att skriva om lite av varje bla om mina nära och kära och om mina intressen.