måndag 15 november 2010

Skänker en tanke......till vem?

Det är till min mormor som har födelsedag idag. Hur gammal då kan man ju fråga sig. Hm... 112 år blir det hon var född 1898 och hon lever ju förståss inte. I fredags var jag och lade ett hjärta på hennes grav.
Vi tllbringade mycket tid hos vår mormor och morfar när vi var små, där fick vi åka häst och vagn, åka hölass,försöka mjölka kor, mata höns och plocka ägg (alla var nog inte hela) och fiska kräftor mm. Tänk det känns inte så längesedan, det ska jag nog inte tänka på......... man kan ju lätt bli melankonisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Jag bor i Stävie som ligger i utkanten av Furulund, Skåne Jag kommer att skriva om lite av varje bla om mina nära och kära och om mina intressen.