torsdag 26 maj 2011

Passionerad rulle!



Passionerad rulle.
Denna här rulle är alltid bra att ha på lut i frysen.
Väldigt lätt att göra är den också.

6 äggvitor
3 dl socker
1 påse marsanpulver(ej för kokning)
100 gr grovhackade mandlar
1 msk cacaopulver
Fyllning
1 pkt vaniljvisp
3st passionsfrukter.
1 tsk vaniljsocker.

Vispa vitor och socker till hårt skum.
Blanda i marsanpulver, och hasselnötterna.
Bred ut smeten på ett bakplåtspapper i en långpanna.
Grädda i ca 20 min i 175 gr
Ta ut kakan och lägg den över på ett nytt bakplåtspapper. Pensla med lite kallt vatten så lossnar det lättare.
Vispa vaniljvispen och blanda i de urgröpta passionsfrukterna och vaniljsockret.
Bred ut blandningen på den kalla kakan och rulla ihop den och lägg den i frysen.
Ta ut rullen från frysen en stund innan den ska avnjutas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Jag bor i Stävie som ligger i utkanten av Furulund, Skåne Jag kommer att skriva om lite av varje bla om mina nära och kära och om mina intressen.