onsdag 11 maj 2011

Traktorälskarnas och veteranägarnas paradis?

Igår besökte vi Löddeköpinge, det var nämligen veckans nostalgiträff som är varje tisdagkväll hela sommaren. Det var massor av besökare occh utställare. Inte bara traktorer, det var den lilla delen utan där var mängder av andra nya fast mest gamla bilar plus en hel del motorcyklar. Eftersom kvällens tema var traktorer så var det en hel del som visade upp sina rariteter. Det var inte att rekomendera att gå i näreheten när de var igång eftersom dåtidens avgasrening inte var uppfunnen. Det inte bara doftade utan oljan stänkte omkring en del också.



Lite nosgali blev det när gamle grolle också fanns med, min morfar hade en likadan som vi gärna fick lov att köra.




Tröttnade man på att titta på bilar och var hungrig så fanns det nystekt sill, varm korv, kaffe mm att förtära. Inte att förglömma så var det fin flyuppvisning ockå.


PS! Det kostar inget att beskåda allt detta, det är väl därför det är vallfärd dit. Hade vi vetat det så hade det gått snabbare att cykla dit, men det hade vi inte en tanke på............
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Jag bor i Stävie som ligger i utkanten av Furulund, Skåne Jag kommer att skriva om lite av varje bla om mina nära och kära och om mina intressen.