onsdag 26 december 2012

Julegröt, andlig spis mm

Mätt blev man i år också efter all julmaten som serverades hos mina föräldrar. Gröten serveras i en gammal skål från Gröna Anna, grötsleven vet jag inte var den kommer ifrån(det räcker gott och väl med en slev!)





    
 
Dessa söta tomtar brukar ha sin plats under granen men fick i år snällt placeras i finaste stolen.
 Det hanns även med midnattsmässa i Södervidinge kyrka. Med mycket musik och givetvis så tog prästen på sig sin blinkande näsa när vi sjöng....
 Mer som blinkar. Min julklapp en cykelhjälm med blinkande lampa där bak "fiffigt".
 Avslutar med lite arrangemang i betong.

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig grötslev, väl använd träsked och skålen är lika vacker.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Vilken vacker grötskål! Låter väldigt mysigt med midnattsmässa! Och en präst som skojar till det med blinkande näsa, underbart!!!
    Fina arrangemang du gjort.

    Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  3. Tittar in för önska dig ett Gott slut och ett Gott Nytt År
    Annika

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Jag bor i Stävie som ligger i utkanten av Furulund, Skåne Jag kommer att skriva om lite av varje bla om mina nära och kära och om mina intressen.