lördag 28 december 2013

Julafton

 Hej!
Julen blir inte alltid som man tänkt sig. Alla barn och barnbarn och några släktingar var bjudna julafton. När allt var dukat och klart ringer Camilla och meddelar att Alice har blivit magsjuk. Alva kom men Anton stannade hemma. Här busas det med Harry och Sixten i väntan på tomten.
 Såklart så kom tomten, en något sliten tomten som fick hjälpas in.

 Alva funderar vem är det bakom masken, är det pappa?
 Harry vågade sig fram och hämtade paket. Tomten fick också hans nappar till sina julenissar.
 Sixten var modig och satt gärna i tomtens knä.
 Linda poserar gärna i sina julklappar, mössa vantar och mamelucker i ull. Bra att ha när hon ska ut och jogga i vinter. Vinter och vinter här bara regnar det och är flera plusgrader.
 Jag fick en fin cykel i julklapp så när det börjar ljusna på morgonen så blir det till att cykla till jobbet. Jag fick också årets julklapp, den ska jag testa nu. Ikväll kommer Camilla med familj och firar jul med oss. 
Ps en julklapp till fick jag, inte så trevlig precis. Alice magsjuka, där rök all julmaten! Gör inget annars går man alltid upp i vikt av all julmaten!

2 kommentarer:

  1. Usch usch finns det något obehagligare än magsjuka. Visst det går över, men man mår riktigt dåligt. Men cykeln var ju bra.
    Söta barnbarn. Er tomte hade stiligare skägg än vår.

    SvaraRadera
  2. Så trist att ni blev sjuka under julhelgen.
    Själv har jag legat hela dagen idag...i migrän, illamående och yrsel, börjar lätta lite nu.
    Kram!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Jag bor i Stävie som ligger i utkanten av Furulund, Skåne Jag kommer att skriva om lite av varje bla om mina nära och kära och om mina intressen.