söndag 9 oktober 2011

Skördat solrosor mm

Idag var det dags att skära ner solrosorna, Anton och Alva var med förståss och hjälpet till att mäta. Den längsta var 3,5 meter lång och själva blomman var 36 cm i diameter. Det blir mycket mat till fåglarna i vinter.


I går sov Alva över här och på bilden nedan så myser hon i soffan och tittar på fångarna på fortet.


Vi han med en hel del igår också bla var vi på Stångbymässan, där blev det en del inköp bla ett armband som Alva fastnade för.

Efteråt bakade vi äppelgrottor, dubbel sats och tur var väl det dom är nämligen redan slut!

Receptet finns under nybakat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Jag bor i Stävie som ligger i utkanten av Furulund, Skåne Jag kommer att skriva om lite av varje bla om mina nära och kära och om mina intressen.