lördag 22 oktober 2011

Utflykt hela dagen.....

Och vart gick det? Det började så klart på en plantskola. Jag har letat halva sommaren efter ett glanskörsbärsträd och fick reda på i lördags att Linders plantskola hade några stycken kvar. Det har gått att få tag på annars också men det passade inte min kassa riktigt! Som vanligt blev det något annat också en julros och en hänggran. Det blev inte så dyrt denna gång. Plantskolan är värt ett besök men har inte öppet så ofta, bara några gånger/år.
Efter det blev det ett besök på Thuleslund utanför Fränninge, har aldrig varit där förrut bara sett annons i tidningen. Där fanns hur mycket som helst man skulle nog kunna gå där flera timmar och titta och handla där kom vi hem med en tvålpump och lite till...


Efter det bar det av mot Kivik, vi stannade först i hamnen och åt varsin sillamacka på Buhres fisk mumsigt. Vi trodde att äppeltavlan var kvar men tji fick vi! Är man i kivik så får man ju inte missa att åka hit och där provsmakade vi på årets glögg med hallonsmak. Gott och det blev två flaskor av den sorten och lite annan dryck kom vi hem med.
Efter Kivik körde vi vidare mot Simrishamn där tanken var att besöka Apotekarens trädgård men tyvärr var det stängt och det är säkert bättre med att besöka den på sommaren.....Det blir säkert fler turer mot Österlen.
Nu har hela dagen gått och till middag blev det en orientalisk gryta med bla detta i.



Till kaffet blev det rester av denna kaka, jag stal receptet i en av Lindas bakböcker, den skulle bakas i en gjutjärnsstekpanna. Den stod nog inne några minter för länge(blev lite torr)men god ändå.



God natt!

Imorgon blir det trädgårdsarbete!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Jag bor i Stävie som ligger i utkanten av Furulund, Skåne Jag kommer att skriva om lite av varje bla om mina nära och kära och om mina intressen.