söndag 27 november 2011

1:a advent...Göteborg....


Årets adventsarrangemang.



Denna helg tillbringade vi i Göteborg med att åka ett tidigt tåg från Kävlinge. Mycket förhoppningar om vad vi skulle göra, men det blir inte alltid som man tänkt sig.....
Vi började med att promenera till Haga, där vi aldrig har varit innan. Tyvärr så visade Göteborg sig inte från sin bästa sida, det började regna när vi väl hade fikat. Fikade behövde vi det går alltid lättare med mat i magen. Det var lite synd för det är inte lika trevligt när himlen öppnar sig att shoppa. Tråkigt för julmarknaden det mesta blev inplastat.



Våra män placerade sig till sist på en bar.
Kvällen tänkte vi tillbringa på Liseberg, det blev inget med det, när vi väl kom dit så öppnade sig himlen en gång till.....
Nu är vi hemma igen och tur är väl det för tågen är inställda pga stormen Berit...
Men vad gör det vi har haft det bra ändå, trevligt sällskap, ätit och druckit gott.
Imorgon bär det av till Ullared så det är inga problem med att göra av med pengar här inte.
Ha det gott och håll i "hatten"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Jag bor i Stävie som ligger i utkanten av Furulund, Skåne Jag kommer att skriva om lite av varje bla om mina nära och kära och om mina intressen.