onsdag 16 november 2011

Höstbilder..

Tog lite bilder idag när jag var ute på en tur med Harry. Är det höst eller?

Blåkockorna tycker nog inte det i alla fall, dom blommar för fullt.Det ser ut som en bomullstuss men det är en videkisse!

Sedan hittade jag en skylt på en jättepil där det stod "asken yggdrasil hmm är det en ask kanske? Får väl kolla upp trädet lite närmre en annan dag Det är inte roten på Asken eller Pilen utan på en tall som växer i ren sand.fam. Christensson kom också på besök. Alice hade en träslev med sig och den passade Harry på att rycka till sig. Det var inte snällt, Alice lät som det var någon som trampat på henne.
Vi fikade på fattiga riddare, det var något som barnen inte hade ätit förrut. Anton kallade dem för Svarta riddare! Full ös även idag.
Imorgon har jag ytteliggare en semesterdag, tanken är att det ska bli lite moss och betongpyssel. Vi får väl se vad det blir....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Jag bor i Stävie som ligger i utkanten av Furulund, Skåne Jag kommer att skriva om lite av varje bla om mina nära och kära och om mina intressen.