torsdag 9 februari 2012

Trassel och trubbel

Jag började sticka på en tröja till Harry och när jag skulle börja på ärmarna så ”ojdå” var är strumstickorna?
Dom finns nog någonstans bland mina påbörjade projekt. Visst fanns dom där på en halvfärdig socka. För att få sockan färdig så var det bara att sticka den färdig (en socka var färdig) så varför lämna denna ensam. Och hur i hela världen sticka man hälen för det var där jag hade slutat. Men skam den som ger sig efter att ha stickat om hälen 3 gånger ser den ut som socka nr. 1.
Det behövs gott ha något varmt om fossingarna när det är 10 minus ute nästan varje dag. Så tröjan till Harry får vänta ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Jag bor i Stävie som ligger i utkanten av Furulund, Skåne Jag kommer att skriva om lite av varje bla om mina nära och kära och om mina intressen.