onsdag 8 februari 2012

Välkommet tillskott till mormor Ellens receptbok.

Jag fick tag på dessa fina fast något antika bakhjälpmedel.
Mandelmusselformar av modell äldre. Eftersom det inte är läge att baka mandelmusslor nu så är den fina till värmeljus.
Struvjärnen tyckte jag var fina, kanske testar att göra dem någon dag fast struvor är inte i min smak precis.
För att baka krumkakor använde mormor de avlånga formarna som passar lika bra till baguetter.
Den stora baksprutan går att använda till att baka ess med. Receptet på ess finns här
Undrar när detta användes senast för det var väl inslaget i tidningar från 1974! Recept på struvor kommer när testat mormor recept.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Jag bor i Stävie som ligger i utkanten av Furulund, Skåne Jag kommer att skriva om lite av varje bla om mina nära och kära och om mina intressen.