fredag 10 augusti 2012

Årets sista jordgubbar.

Svärsonen var snäll och plockade 10 liter till mig medan jag passade Alice.
Jag bakade en tårta utan ugn.
Receptet kommer från Anna Ehdins bok Sannas MATBOK- för den självläkande människan.



Alice blev lite hungrig när hon hittade sin tallrik och det dög bra med tomater. 


Tårtan bjöd jag på Ann-Christin en f.d. arbetskamrat. Någon bild på henne blev det inte vi hade så mycket att prata om så jag glömde att ta fram kameranJ.
Hon hade med sig denna fina korg med en god kaka i.

Till sist några Dahlior som blommar för fullt nu. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Jag bor i Stävie som ligger i utkanten av Furulund, Skåne Jag kommer att skriva om lite av varje bla om mina nära och kära och om mina intressen.