onsdag 28 mars 2012

Våffeldagen...

I helgen som gick var det ju våffeldagen och det missade vi ju inte förståss J.
Det blev tre olika sorters våfflor, två som jag fixade och Linda bjöd på den tredje sorten.
Ett av recepten var med jäst och skrädmjöl.
½ liter ljummen mjölk
50 gr jäst
1 tsk socker och salt
1 stort ägg
2½dl vetemjöl
2½ dl skrädmjöl
Ca 1dl flytande smör/rapsolja
Allt blandas utom smöret.
Låt jäsa ca 1 timme innan våfflorna gräddas.
Det går bra att lägga in dem i ugnen ca 100 gr tills alla är klara och ska serveras.
Nästa recept finner ni här.
Servera med vispad grädde, sylt, krossade jordgubbar, glass eller bara med lite socker mm.
Det blev ingen bild på några våfflor, men väl på Harry och Alice på grönbete. Det var som vanligt inte helt lätt att få en bild på Harry som skulle visa att han hade lärt sig gå. Än så länge går det fortare att krypa





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Jag bor i Stävie som ligger i utkanten av Furulund, Skåne Jag kommer att skriva om lite av varje bla om mina nära och kära och om mina intressen.