måndag 18 juni 2012

Vilka härliga kvällsdofter!

Kaprifolen är väl den som är överlägsen och störst i vår trädgård.
Henry Martin rosen får också vara med på ett hörn.
Kvällen har inte varit till sin fördel precis, hagelskurar och åska.
Hm… är det midsommar snart?




Den vita digitalisen står ensam men stolt i spireahäcken, tur att man inte rensar för mycket! Jag tycker den pryder sin plats. Den ska man nog inte stoppa in näsan i, den är giftig.


















Sista bilden idag blir den ”lilla” duvungen som matas av sin mamma. Dom är nästan lika stora nu, men den lilla kraken kan inte flyga än så hoppas den klarar sig undan för katterna och annan fara som lurar i buskarna…

2 kommentarer:

  1. Jag brukar alltid rensa bort mina digitalis men i år har jag sparat dem. Tycker också det är fint när de sticker upp lite överallt.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej! Det var ingen liten duvunge den...;o) Idag ser det ut att det blir en riktig varm sommardag...lite spännande om det stämmer med regn på Midsommarafton. Ha en rolig och varm Midsommar , Kram Karla.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Jag bor i Stävie som ligger i utkanten av Furulund, Skåne Jag kommer att skriva om lite av varje bla om mina nära och kära och om mina intressen.