måndag 10 september 2012

Betonggjutning...

Äntligen var det dags att åka på betongkurs hos Händiga händer i Billeberga 
Vi bestämde det när vi var på besök här på vår årliga trädgårdsrunda. Här finns inte bara betong utan en trevlig butik med massor av fina saker och dessutom fina kläder.
 Jag gjorde den här pallen(40kg tung)tur att det inte blev en bänk. 
Vi orkade inte bära in den så det får bli när jag har bestämt var den ska stå så pallen fick stanna vid ingången till huset 
Ett fat, en trampsten och en skål blev det också.Trampstenen kom visst inte med på bild...

Formen till pallen.
 Några bilder från händiga händer


 Några passade på att gjuta bänkar. Tur att det fanns en murbrocka att blanda betongen i, man kanske ska önska sig en sådan i julklapp!

2 kommentarer:

  1. Vilken stadig bänk du gjort, flytta inte runt på den i onödan. Snygg var den, det är roligt att hålla på med betong.

    SvaraRadera
  2. Åhhh vad fin pallen var....en sådan skulle jag vilja göra....super...

    Ha en bra dag
    Kram Malin'

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Jag bor i Stävie som ligger i utkanten av Furulund, Skåne Jag kommer att skriva om lite av varje bla om mina nära och kära och om mina intressen.