måndag 3 september 2012

Bröllop 1 september

I lördags var det bröllop, yngsta dottern Malin fick sin Jakob i Stångby kyrka utanför Lund. 
En något nervös brudgum står och väntar på att vigseln ska börja. Ett tag trodde jag att han skulle svimma, som tur var gick det bra!
 Här är de vackra tärnorna Maria och Emilia.
Nu har dom sagt ja till varandra. 
 Första kyssen kom inte förrän utanför kyrkan!

 När alla var samlade utanför festlokalen ville fotografen ha ett gruppfoto. En av bilderna blev väl ok? Kolla in nästa bild, många verkar har tappat koncentrationen(för mycket skumpa kanske i väntan på brudparet) Som synes hade vi vädrets makter med oss, nästan blå himmel hela dagen.


 Lite om dukningen: Alla stolar är klädda i lakan och dekorerade med vit tyll och murgröna. Bordsdekorationerna var det höga vinglas och stora konjaks kupor med en dahlia i i olika färger plus massor av murgröna.
 Det var många trevliga tal, ett av talen stod Malins systrar för.
 Lite bus med frågor och sko uppräckning stod Emma och Rebecka för.
 Bröllopsvalsen....
 Den fina bröllopstårtan hade storasyster linda skapat....

Linda tillbringade många timmar hemma i vårt kök med att tillverka tårtan. Ganska så bra det blev många smakbitar att mumsa på!!! Kanske inte så nyttigt men farligt god.....
Ps. Brudbukett och tärnbuketterna var tillverkade av mig. Det kommer nog mer om bröllopet en annan dag...

3 kommentarer:

  1. Vilket vackert brudpar!
    Så fina blommor och så fint dukat!
    Och vilken tur med vädret!
    Önskar de söta två all lycka.

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  2. Så roligt med bröllop. Jättevackert brudpar och bröllopstårtan har storasyster lyckats med, jättefin.
    Och vädret var som beställt.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vackert brudbar. Bröllopstårtan var så söt. Mysigt när någon som står en nära kan göra den. Det blir mer personligt då :) Vänligen Johanna

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Jag bor i Stävie som ligger i utkanten av Furulund, Skåne Jag kommer att skriva om lite av varje bla om mina nära och kära och om mina intressen.