torsdag 13 september 2012

Cykelfest

I lördags var det dags för årets cykelfest i vår lilla by....Den började tidig eftermiddag och slutade efter midnatt. Det blev mycket motion, både cykling och dans. Fast det behövdes ju göras av med en del intagna kalorier förståss!
Eftersom det gröna laget anordnade festen så blev vi bjudna på förrätt: tappas, middag: god laxfärstårta och efterrätt: pannacotta.
Alltsammans var fantastiskt gott.
Här bjuds det på en spännande drink med smak av äppelkaka. 
Det var klyftor av lime som man doppade i kanel och råsocker. Innan man sög det i sig så fick man en snaps vanilj-vodka. En variant av teqila....
Alla lagen fick i uppdrag att göra ett eget konstverk som det under kvällen var aktion på. Pengarna gick till cyklister utan gränser....Väldigt kreativa lag... men så har dom haft sommaren på sig...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Jag bor i Stävie som ligger i utkanten av Furulund, Skåne Jag kommer att skriva om lite av varje bla om mina nära och kära och om mina intressen.