måndag 22 oktober 2012

Bakat med skrädmjöl

Det är inte bara inomhus det doftar nybakat. Går man förbi en katsura så frågar man sig hmm...finns det ett bageri i närheten? Nej det finns det inte utan det är detta träd som ger ifrån sig dessa dofter på hösten. Tänk både fina löv och härlig doft.....

Det blev ett bröd bakat med skrädmjöl i lergryta. Jag tog ett recept som stod på påsen och sedan får man tänka på att sätta in grytan i kall ugn. Till brödet passar det med en god soppa från tidningen Må Bra....mums.

1 kommentar:

  1. Hej! Mmmm vilken fin bröd! Jag älskar nästan all bröd som finns! Men den du visar...ja skorpan ser ju perfekt ut!
    ha det gott,Karla.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Jag bor i Stävie som ligger i utkanten av Furulund, Skåne Jag kommer att skriva om lite av varje bla om mina nära och kära och om mina intressen.