onsdag 30 maj 2012

Sista inlägget om Öland


Här kommer några bilder till från helgen på Öland, det får bli dom sista. Det är svårt när man har en ny kamera. En ölansdmölla eller heter det väderkvarn? Här i Skåne heter det mölla! Ölandssolvända är landskapsblomman, den fann vi på Allvaret.


Dessa är väl inte så speciella, finns överallt men barnen älskar dem så även Harry!

 Oh, vad gör dessa två under löven? Kanske små kottar, de förde ett farligt oväsen!!!
Dessa gula skelörten växter överallt men är mycket giftig! Den används bl.a till ögonen, leversjukdomar, blodrening, elakartade hud sjukdomar, vårtor mm.

1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Jag bor i Stävie som ligger i utkanten av Furulund, Skåne Jag kommer att skriva om lite av varje bla om mina nära och kära och om mina intressen.