måndag 22 augusti 2011

Cykelfest

I lördags var det cykelfest och vi var i det gröna laget, vi började kl 13.00 med att "spöka" ut oss i lite grönt... Det blev bla gröna hjärtan på kinderna och alla hade så gröna kläder som man kunde hitta. Sedan bar det av till gröningen i Furulund där alla lagen möttes och alla fick kuvert där det stod vart vi skulle inta mat och dryck. Spännande eftersom det var första gången som vi var med.
Trevligt att träffa nya människor och komma hem till dem(som halv åtta hos mig kanske?)





I denna trädgård träffades vi för att avnjuta förrätt. Underbar trädgård som gick ända ner till Kävlingeån.





Några från det gröna laget på gröningen i Furulund.




Ingen behövde gå törstig! Här får vi instruktioner av Bosse.



Min bordsdekoration




Efterrätten stod vi för och det blev en Tobleronemousse och givetvis en grön drink till detta. Drinkens innehåll: 1 dl finhackad mynta, 5 dl sockerdricka och en flaska mosserat vin. Receptet på Tobleronemoussen


När efterrätten var avklarad bar det av till Ljungvalla för bla uppträde och dans.


Gissa om vi var trötta igår? Men trevligt hade vi i 12 timmar.....


Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Jag bor i Stävie som ligger i utkanten av Furulund, Skåne Jag kommer att skriva om lite av varje bla om mina nära och kära och om mina intressen.