måndag 29 augusti 2011

Kantareller och kräftskiva.....

I lördags var det dags för vår första kräftskiva. Det ägde rum hos Ronni och Ing-Marie. Eftersom Ronni har varit "mallig" över att han har gott om kantareller så passade på att köra dit lite tidigare. Linda och Malin med familj tyckte det var en bra idé och följde med. Väl utrustade i gummistövlar och korgar bar det av till skogs. (Malin hade stövlarna på hela kvällen vilket var en bra ide, det blev ganska så blött!)
Blacky Ronnis hund fick också följa med.







Här studerar Harry Ing-Maries häst Ranelli 31 år gammal.


Visst hittade vi kantareller och en liten groda.


Här är det Sixten som fått syn på hästen.



Det är inte lätt att få barnen att titta in i kameran samtidigt. Här nedan är det Harry och Waldemar som poserar.



I detta tälten hölls det kräftskiva, jag kan ju säga att vi störde nog ingen mänsklig varelse, dom har nämligen ingen granne inom syn och hörhåll....


Det bjöds på mycket gott mycket mer än kräftor, Ing-Marie är en pärla på att laga mat. Här är några av läckerheterna.

Allt var bara så gott!

Tommy i sina nya läsglasögon.



Här sover några av barnen, några sussar gott i vagnarna och på golvet har Sixten däckat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Jag bor i Stävie som ligger i utkanten av Furulund, Skåne Jag kommer att skriva om lite av varje bla om mina nära och kära och om mina intressen.