måndag 29 oktober 2012

Inte årets första men..

Vadå? Jag menar tulpaner, säsongens första kan man ju säga för min del. Jag köpte dem på min shoppingrunda i fredags. Det blev även några grenar av plattpil som jag tycker är väldigt dekorativt. Av några av dem ska försöka att få rötter på och sedan plantera ut dem till våren.

Här är plattpilen i närbild. De gula liljorna fick jag av mannen. Jag plockade fram ett ymnighetshorn ur gömmorna som jag gjort på en kurs för många år sedan. Och vips så blev det så här med lite annat smått och gått såsom äpplen och rödlök.

Det blev några blommor över till ett annat arrangemang också i lite mindre format.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Jag bor i Stävie som ligger i utkanten av Furulund, Skåne Jag kommer att skriva om lite av varje bla om mina nära och kära och om mina intressen.