söndag 4 december 2011

2:a advent

Mesta av dagen har jag tillbringat i Oxie hos Jenny Strand. Dagens tema hette Mys till jul.Vi började dagen med ett hängande arrangemang en sk murgrönsdroppe. Den passar både ute och inne, här får den bo utomhus så länge det är milt väder.



Arrangemang nr. 2 var ett ljusfat med bla rosor och nejlikor. Håller kanske inte till jul men det går ju bra att byta ut.


Det sista vi gjorde var en mosskrans med tulpaner, äpplen mm.Kransarna kan man både ha på dörren eller på ett fat.I dessa stormtider så får det bli inomhus, annars kanske grannen blir ägare till den!



Nu ska det bli skönt att slappa i soffan och beundra verken! Hm kanske t.o.m. med lite glögg!Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Jag bor i Stävie som ligger i utkanten av Furulund, Skåne Jag kommer att skriva om lite av varje bla om mina nära och kära och om mina intressen.