onsdag 28 december 2011

Bakat av rester.

Sugen på att baka kanske?

Lillejulafton kokte jag lite för mycket potatis, inte lätt att beräkna till 21 personer.

Potatisen skulle pressas och då går det åt lite mer. Jag kokte ca 6-7 kilo det hade räckt med 5 kilo. Det ska jag försöka komma ihåg till nästa gång!

Det blev detta bröd som åts julafton.




Jag kanske ska nämna vad det blev till potatisen, glöggryta som Ing-Marie hade gjort. Vi hade nämligen knytkalas här.

Menyn var Gravad lax med bulle

Glöggryta med kålsallad och pressad potatis.

Efterätt risgrynspannacotta

Kaffe med wienerbulle och pepparkakscheesecake.

Jättegott alltihop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bloggarkiv

Om mig

Mitt foto
Jag bor i Stävie som ligger i utkanten av Furulund, Skåne Jag kommer att skriva om lite av varje bla om mina nära och kära och om mina intressen.